Eljárás
Az első lépések
Szeretne céget alapítani az Európai Unióban, de nem tudja, melyik országban érdemes? Magyarországon a cégalapítás mindenki számára lehetséges, származástól függetlenül, és mindössze 4-5 munkanapot vesz igénybe, így a vállalat szinte azonnal meg is kezdheti a működést. A kilenc százalékos társasági adó a legalacsonyabb az EU-ban, ráadásul alapításkor rögtön igényelhető az EU-s adószám. A vállalatot meghatalmazás útján is meg lehet alapítani, így aztán elegendő egyetlen alkalommal Magyarországra utaznia, a vállalati bankszámla megnyitásához. Ha ez megvan, onnantól akár külföldről is intézheti a cég ügyeit.
A magyarországi cégalapítás fő előnyei:
- regisztráció alig 4-5 munkanap alatt
- 9% társasági adó, ami a legalacsonyabb az EU-ban
- az alaptőkét nem kell befizetni
- EU-s adószám azonnal
- központi helyen Európában
- kiváló infrastruktúra, alacsony költségek
Mielőtt céget alapítana Magyarországon, érdemes közelebbről megismerkednie az ehhez szükséges részfolyamatokkal, hogy mindenhez a legjobb ár-érték arányt biztosító partnert tudja kiválasztani, és ennek megfelelően tudjon előrehaladni az eljárással. Az általunk kínált szolgáltatáscsomagok lefedik mindezeket a feladatokat.
Cégalapítás
A magyarországi cégalapítás ügyvéd segítségével lehetséges, aki az együtt elkészített dokumentumokat beadja majd a cégbíróságra. A folyamat ezen része személyesen vagy meghatalmazással is intézhető.
Helyi és EU-s adószámHelyi és EU-s adószám
Az új cég által kiállított számlákon fel kell tüntetni a cég adószámát. Ha az EU más tagországaival szeretne kereskedni, ehhez EU-s adószámra is szükség lesz, mely rögtön az alapításkor igényelhető, és melyet minden további nélkül ki is adnak a helyi adószámmal együtt.
Dokumentumok
Az alapítási eljárás során keletkezett dokumentumokat őrizze meg arra az esetre, ha a jövőben szükség lenne rájuk! Ezeket akár angolul is kérheti az ügyvédtől. Ugyanakkor a vállalkozás adatai nyilvánosan elérhetők lesznek az online cégjegyzékben, így bárki megtekintheti majd őket. Szükség esetén cégkivonatot is kérhet, amellyel (leendő) partnerei felé igazolhatja, hogy magyarországi vállalata létezik és működik.
Kamarai regisztráció
Minden magyar vállalatot regisztrálni kell a kereskedelmi és iparkamaránál. A regisztrációt évente meg kell újítani az éves díj befizetésével; az első év költségét minden szolgáltatáscsomagunk fedezi.
Székhely
A vállalat székhelye az a nyilvános cím, ahol a vállalat elérhető. Az ide küldött leveleket a hatóságok kézbesítettnek tekintik, ezért fontos, hogy a beérkező leveleket felkészült személyzet nézze át.
Irodahasználat
Az, hogy szüksége lesz-e irodára a működés első napjától kezdve, nagyban függ a vállalkozás tevékenységétől. Különösen az első időkben jelenthet költséghatékony megoldást, ha iroda helyett íróasztalt bérel egy közösségi irodában, hogy ott találkozzon üzletfeleivel.
Cégbejegyzés díja
A cégbejegyzés díját törvény határozza meg, ezen felül viszont a bejegyzést végző ügyvéd munkadíját is meg kell fizetni. Szolgáltatáscsomagjaink tartalmazzák mindezeket a díjakat.
Céges bankszámlanyitás
A cégalapítási folyamat nélkülözhetetlen eleme a magyarországi céges bankszámlanyitás, amit a cég alapításától számított 8 napon belül meg kell ejteni. Ez legalább egy, forintos bankszámlát jelent, amelyen keresztül a különféle adókat lehet befizetni, mi azonban azt javasoljuk ügyfeleinknek, hogy minden olyan devizanemben nyissanak bankszámlát, amelyben kereskedni terveznek, pl. EUR vagy USD.
Adóazonosító jel
A magyar vállalkozás ügyvezetőjének magyar adóazonosító jelre is szüksége lesz. Külföldi ügyvezetők számára erről is gondoskodunk.
Cégkapu- és ügyfélkapu-regisztráció
Az ügyvezetőnek magánszemélyként regisztrálnia kell elektronikus ügyintézésre az ügyfélkapun, hogy aztán vállalkozását is regisztrálhassa a cégkapun. Mindkét eljárás kötelező.
Székhelyszolgáltatás és levéltovábbítás
Ahelyett, hogy üzletének vagy irodájának címére jelentené be vállalkozását (amivel talán még nem is rendelkezik a bejegyzés idején), érdemes hosszú távon inkább egy székhelyszolgáltatót választani, így nem kell a cég adatait módosítani, ha költözik, és a hivatalos leveleket is biztosan megkapja a címzett.
A levéltovábbítás mellé olyan szolgáltatást is kérhet, ahol a beérkező leveleket előzetesen szortírozzák, és adott esetben a NAV leveleit rögtön a könyvelőnek továbbítják, vagy szükség szerint rövid, angol nyelvű összefoglalót is mellékelnek a terjengős hivatalos okirat mellé.
A magyarországi cégalapítás néhány további eleme, mely nem képezi szolgáltatáscsomagjaink részét, de kötelező, ezért jó, ha tud róluk:
Könyvelés*
Magyarországon minden vállalkozásnak kell legyen könyvelője, aki segít kiszámítani az adókat, járulékokat, béreket, osztalékokat, és minden kötelező adatot továbbít a hatóságok felé. Noha a könyvelési szolgáltatás nem része csomagjainknak, szívesen segítünk megfelelő szolgáltatót keresni.
Alaptőke befizetése*
Egy magyar KFT alaptőke legalább 3 millió forint kell legyen (valamivel kevesebb, mint 10.000 euró). Ezt az összeget általában a vállalat bankszámláján szokás elhelyezni, ám különféle céges kiadásokat is lehet fedezni belőle, pl. a könyvelést vagy a székhelyszolgáltatást. Mindenképpen beszélje meg könyvelőjével, hogyan és mikor tervezi az alaptőkét letétbe helyezni vagy alapvető eszközökre és szolgáltatásokra költeni.